Forskjeller
Her vises forskjeller mellom den valgte versjonen og den nåværende versjonen av dokumentet.
Begge sider forrige revisjon Forrige revisjon Neste revisjon | Forrige revisjon Neste revisjonBegge sider neste revisjon | ||
dominant_bebop [d.m.Y H:i] – admin | dominant_bebop [d.m.Y H:i] – admin | ||
---|---|---|---|
Linje 1: | Linje 1: | ||
Se [[Bebop-skala]] | Se [[Bebop-skala]] | ||
- | |||
- | |||
- | < | ||
- | <div class=" | ||
- | guitar lick tempo 150 4/4 | ||
- | | C7 c8 b bb a g f e d | c2 r | ||
- | | e+8 d c b bb a g f | e d c2~ c4 | ||
- | | g++8 f e d c b bb a | g f e d c2 | ||
- | | bb++8 a g f e d c b | bb a g f e d c4 | ||
- | </ | ||
- | </ | ||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
Linje 40: | Linje 22: | ||
Hvis du i en solo spiller den [[miksolydisk|miksolydiske skalaen]] fra en av de fire akkordtoner over en en dominant septimakkord (G7), så hver gang du går over F og G faller ikke akkordens tonene på nedslagen 1,2,3,4. Hver gang du går over b7 og 1, begynner akkordtonene og falle på << | Hvis du i en solo spiller den [[miksolydisk|miksolydiske skalaen]] fra en av de fire akkordtoner over en en dominant septimakkord (G7), så hver gang du går over F og G faller ikke akkordens tonene på nedslagen 1,2,3,4. Hver gang du går over b7 og 1, begynner akkordtonene og falle på << | ||
+ | |||
+ | < | ||
+ | <div class=" | ||
+ | guitar lick 4/4 | G7 g+8 f e d c b a g~ | g2 r | b+8 a g f e d c b | a g2~ g4 r8 | d++8 c b a g f e d | c b a g2 r8 | f++8 e d c b a g f | e d c b a g4~ g8 | | ||
+ | </ | ||
+ | </ | ||
+ | |||
+ | |||
Linje 56: | Linje 46: | ||
| | ||
| | ||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | < | ||
+ | <div class=" | ||
+ | guitar lick 4/4 | G7 g+8 f# f e d c b a | g2 r | b+8 a g f# f e d c | b a g2~ g4 | d++8 c b a g f# f e | d c b a g2 | f++8 e d c b a g f# | f e d c b a g4 | | ||
+ | </ | ||
+ | </ | ||
Linje 107: | Linje 105: | ||
| bb++8 a g f e d c b | bb a g f e d c4 | | bb++8 a g f e d c b | bb a g f e d c4 | ||
</ | </ | ||
- | </ | + | </ |